Conecteaza-te cu noi

StiriEst

Veste proasta pentru angajatii de la Protectia copilului! Ministerul Muncii nu le da bani

Publicat

on

Direcţia de Asistenţă Socială din Vaslui, cel mai mare angajator din judeţ, nu mai are bani pentru salarii. Peste 2.500 de oameni îşi aşteaptă lefurile de o săptămână. Bugetul alocat la începutul anului a fost insuficient, mai ales că la mijlocul verii salariile angajaţilor statului au fost majorate.

2.512 oameni lucrează la Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din Vaslui. Mai mult de jumătate sunt asistenţi maternali.

Marta Acatrinei creşte de 6 ani un copil, din salariul 1.700 de lei.

„Fără bani nu poţi să faci nimic. Şi trebuie mâncare zilnic, nu ştiu cum o să ne descurcăm fără bani”, spune ea.

Lunar, pentru plata salariilor, instituţia aloca 7,6 milioane de lei. Nu mai sunt bani, însă, pentru salariile din acest an. Nici măcar pe septembrie nu au putut face plăţile. Ar fi nevoie de 36 de milioane de lei pentru ca Direcţia să acopere cheltuielile cu furnizorii, iar oamenii să îşi primească banii.

„Ne-am cam speriat pentru că băncile au început să sune: aţi întârziat cu ratele”, spune o asistentă socială.

„Este o situație foarte tensionată. Şi sincer sa fiu nu știu cum voi ține oamenii în frâu. Pe bună dreptate, că nu au nici o sursă de venit”, spune Gigă Crețu, lider de sindicat.

Pentru acest an au fost alocate 136 de milioane de lei pentru tot judeţul, cu tot cu rectificarea din luna trecută. Asta, deşi salariile au crescut cu 20 la sută.

„Bugetul alocat instituției noastre pentru exercițiul bugetar 2017 a fost subdimensionat încă de la începutul anului. Practic, chiar și cu rectificarea realizată în luna septembrie bugetul a fost mai mic decât cel alocat în anul precedent”, spune Irina Cîmpeanu, purtătorul de cuvânt al DGASPC Vaslui.

„Nu sunt alte soluţii. Noi avem o contribuţie de 10 la sută pentru bugetul Direcţiei, dar nu putem să acoperim salariile pentru că am rămâne noi fără resurse”, spune Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui.

De angajaţii de la Asistenţă Socială depind 20.000 de oameni.

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale transmite următoarele precizări:

„Conform prevederilor legale în vigoare, Ministerul Muncii și Justiției Sociale nu are ca atribuție direcționarea sumelor către direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului.

În ceea ce privește finanțarea sistemului de protecție a copilului, Ministerul Muncii și Justiției Sociale prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție și Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități formulează propuneri pe baza standardelor de cost și a numărului de beneficiari de servicii, pe care le transmite Ministerului Finanțelor Publice.

Pe baza propunerilor menționate, Ministerul Finanțelor Publice stabilește, în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale, sumele destinate finanțării sistemului de asistență socială și protecție a copilului de la bugetul de stat.

Conform prevederilor legale în vigoare, sumele repartizate de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea sistemului de protecție a copilului pot reprezenta cel mult 90% din propunerile formulate.

În acest context este important de menționat faptul că încă de la înființarea sistemului de protecție a copilului, din anul 1997, finanțarea sistemului de protecție a copilului este asigurată din mai multe surse:

a) bugetul de stat;

b) bugetul judeţului, în completarea cuantumului prevăzut la lit. a), pentru acoperirea cheltuielilor de organizare și funcționare a serviciilor, din venituri proprii sau din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale;

c) donaţii, sponsorizări şi alte forme private de contribuţii băneşti, permise de lege.

De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că standardele minime de cost nu includ cheltuieli indirecte cum ar fi cele aferente funcționării aparatului propriu al DGASPC, a căror susținere financiară trebuie asigurată integral din bugetul județului și nici cheltuieli de investiții. Din analiza datelor și informațiilor existente la nivel național aceste cheltuieli reprezintă aproximativ 30% din bugetul total al DGASPC destinat protecției copilului.

Actualul mecanism de finanțare este aplicabil și funcțional din anul 2010, anul aprobării standardelor de cost prin Hotărâre de Guvern. Cu toate acestea, este primul an în care unele județe invocă dificultăți financiare la sfârșit de an, invocand aplicarea prevederilor noii legi a salarizării unitare putând fi cauza dificultăților actuale.

Reiterăm faptul că Legea 153/2017 a lăsat la latitudinea autorităților locale și județene, tocmai la cererea acestora și în vederea asigurarii descentralizării, dar și a responsabilizării fiscale, posibilitatea de a stabili salariile angajaților, dar numai în funcție de bugetul local, respectiv județean, avut la dispoziție.

În ceea ce privește județul Vaslui, conform anexei nr. 11 a Hotărârii Consiliului Județean Vaslui nr. 159/18 septembrie 2017, contribuția de la bugetul județului Vaslui la finanțarea DGASPC este de 26%, ceea ce nu acoperă nici măcar cheltuielile cu aparatul propriu al DGASPC.

De asemenea, conform anexei nr. 3 a Hotărârii Consiliului Județean Harghita nr. 245/29 septembrie 2017, contribuția de la bugetul județului Harghita la finanțarea DGASPC este de 25%, ceea ce nici în această situație nu sunt acoperite integral nici cheltuielile cu aparatul propriu al DGASPC.

Așa cum se poate observa, de la bugetul județului nu au fost asigurate sumele care să completeze bugetul asigurat de la bugetul de stat, conform prevederilor art. 127 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În acest context, dezaprobăm abordarea neprincipială adoptată de către unele direcții în raport cu prezentarea în fața opiniei publice a dificultăților financiare cu care s-ar confrunta în prezent, în condițiile în care de la bugetul județului nu au fost asigurate sumele necesare în completare, conform legii.

Reamintim că potrivit legii, finanțarea DGASPC se asigură de la bugetul de stat în proporție de până la 90%, restul fiind reprezentat de contribuția pe care trebuie să o asigure, la rândul său, autoritatea locală, respectiv Consiliul Județean.

În acest context, apreciem că utilizarea imaginii copiilor în scopul inducerii unei stări de emoție în rândul opiniei publice, în condițiile în care finanțarea oferită de la bugetul local pentru DGASPC este cu mult sub cea necesară, este incorectă și lipsită de fundament.

De asemenea, considerăm ca aplicarea recentelor prevederi ale Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice trebuie făcută în contextul îndeplinirii de către Consiliile județene a tuturor obligațiilor ce le revin în ceea ce privește finanțarea tuturor serviciilor publice care funcționează în subordinea lor. În fapt, apreciem că măririle salariale pentru funcționarii publici și personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor județene și din serviciile publice din subordinea acestora pot fi avute în vedere abia după alocarea de la bugetul judeţului, în completarea cuantumului alocat de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare și funcționare a serviciilor, din venituri proprii sau din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.

Precizăm că autoritățile centrale au în continuare ca prioritate asigurarea condițiilor optime de creștere și îngrijire a copiilor aflați în sistemul de protecție specială, motiv pentru care, indiferent de situația economică sau financiară înregistrată la nivel național, sumele acordate autorităților locale în acest scop nu au fost niciodată afectate de scăderi sau tăieri.

De asemenea, menționăm că, prin Ordonanța de urgență nr. 63/2017 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2017, direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului le-a fost alocată suplimentar suma de 165.818.000 lei. Suma alocată este destinată susținerii sistemului de protecție a copilului și a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap.

Pornind de la prevederile legale în vigoare o eventuală suplimentare ar putea fi avută în vedere numai în condițiile în care județele vor asigura din fonduri proprii completarea cuantumului alocat de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare și funcționare a serviciilor, sumele necesare funcționării aparatului propriu al DGASPC, precum și cele necesare cheltuielilor de investiții”.

Citeste in continuare
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. B

    octombrie 28, 2017 la 7:32 am

    CE TOT SE PLANG ? NISTE NEAVENITI CARE STIU DOAR SA FRECE MENTA TOATA ZIUA…. SI-AU FACUT NISTE SALARII DE DIRECTORI … DACA TE DUCI SA REZOLVI O PROBLEMA ITI DA CU FLIT DE PARCA ESTI O CARPA./… MAMA LOR DE NESIMTITI… O FEMEIE DE SERVICI SA AIBA 3500 LEI, UN PAZNIC 3000 LEI IAR FUNCTIONARII AJUNG LEJER LA 6000 LEI… NESIMTIRE CURATA…
    CE MAMA LOR FAC PESTE 2500 ANGAJATI ACOLO? NICI DE JUMATE NU ARE NEVOIE ACEST ORAS … SI CU SALARII MINIME PE ECONOMIE, SA VADA SI EI CUM ESTE..
    SI-AU FACUT UN PROGRAM DE NEAM PROST .. PANA LA 13:00 CEL TARZIU PENTRU PUBLIC… CUM MAMA LOR CRED EI CA UN SALARIAT POATE SA AJUNGA PANA LA ACEA ORA?

Raspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

StiriEst

Veste proasta pentru solicitantii de pasapoarte!

Publicat

on

De catre

Aducem la cunoștința solicitanților de pașapoarte că Punctul Mobil al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple (SPCEEPS) de la Bârlad își suspendă activitatea.
Măsura a fost luată după ce unul dintre locatarii imobilului, pus la dispoziție de Primăria municipiului Bârlad pentru Punctul de Lucru Mobil, a refuzat să semneze pentru instalarea unei antene de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), care să permită preluarea cererilor online.
Astfel, solicitanții de pașapoarte sunt așteptați doar la sediul SPCEEPS din municipiul Vaslui, conform programului de lucru cu publicul afișat pe http://vs.prefectura.mai.gov.ro/serviciul-pasapoarte-program/.
Cetăţeanul are posibilitatea preschimbării paşaportului şi înainte de expirarea termenului de valabilitate, fiind invitat să se programeze pentru depunerea cererii de eliberare a paşaportului, atât online, cât și la sediul SPCCEPS în baza unui tichet de programare obținut în ziua în care se solicită depunerea cererii pentru pașaport.
Totodată vă rugăm să luaţi în considerare schimbările legislative ce se preconizează a intra în vigoare de anul acesta, şi anume:
-termenul de valabilitate al paşapoartelor simple electronice pentru persoanele care au împlinit vârsta de 25 de ani va fi de 10 ani;
-eliberarea paşaportului simplu temporar, pentru cazurile în care cetăţenii declară că nu doresc eliberarea unui paşaport simplu electronic, se va realiza în termenul legal prevăzut pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic;
-eliberarea paşaportului simplu temporar, într-un termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii, va fi posibilă în cazurile prevăzute şi de legislaţia actuală (ex.: călătoria în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic, paşaportul care conţine vize valabile, dar ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării acestora călătoria în acel stat sau în alte state decât cele care au emis vizele nu mai este posibilă sau titularul a depus paşaportul pentru obţinerea unor vize), precum şi pentru situaţiile OBIECTIVE-DOVEDITE CU DOCUMENTE-în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea unui paşaport simplu electronic.
Având în vedere problematica întâmpinată în vara anului 2017, când au fost înregistrate întârzieri majore, atât la nivelul serviciului, cât şi la nivelul întregii ţări, cu privire la programarea persoanelor pentru depunerea documentelor de eliberare a paşaportului simplu, dorim ca în perioada de vârf a anului 2018 să venim în întâmpinarea cetăţeanului cu o serie de măsuri adaptate cerinţelor acestuia, după cum urmează:
-suplimentarea numărului de programări, prin utilizarea la capacitate maximă a celor 3 staţii fixe existente, la un interval mediu de 7 minute;
-prelungirea programului de lucru cu publicul de la 8 ore zilnic la 10 ore zilnic, în funcţie de solicitările adresate;
Începând cu data de 01 aprilie 2017 puteți opta pentru livrarea pașaportului direct acasă, prin CN Poșta Română SA, pentru numai – 9,52 lei (TVA inclus), – oriunde în România, plata la livrare!

Citeste in continuare

StiriEst

La solicitarea avocatei Oana Iovu, Parchetul General preia dosarul politistului Vizitiu

Publicat

on

De catre

Politistul de la Rutiera care a impuscat in cap un tanar, va fi cercetat de Parchetul General. Procurorii au admis astfel solicitarea avocatei Oana Iovu, cea care reprezintă interesele familiei tânărului împușcat mortal de polițistul Mihai Vizitiu. Dosarul de cercetare penală a fost preluat de Parchetul General, iar un procuror va veni la Vaslui pentru a audia pe toți cei implicați în acest caz. Maine vor fi audiati martorii din dosar, sotia victimei, colega care il insotea pe Vizitiu, seful de post din Puscasi, iar joi vor fi chemati la audieri criminalistii care au facut cercetarile la fata locului.
Agentul Mihai Vizitiu a fost suspendat din funcţie, pe durata anchetei, după ce pistolul i s-a descărcat şi a omorat un tanar care condusese fără permis şi a fugit de control. Destinul face ca victima să aibă o legătură cu poliţistul: cu doi ani în urmă, un unchi al tânărului, Iulian Munteanu, pe atunci şef la Politia Rutieră Vaslui, a fost anchetat de DNA. Şi denunţător în dosar a fost chiar agentul Mihai Vizitiu cel care a tras acum, în misiune.
În ianuarie, victima fusese condamnată la 2 ani şi 8 luni de închisoare cu suspendare, în trei dosare deschise pe numele său în ultimii doi ani: conducere fără permis, sub influenţa alcoolului şi refuzul recoltării probelor de sânge.
Sorin Armeanu, prim-procuror Parchetului de pe lângă Tribunalul Vaslui: ”Persoana a părăsit maşina şi a fugit pentru a scăpa de echipajul Poliției Rutiere. Subofiţerul de poliţie a pornit în urmărirea lui, cu arma scoasă din toc şi armata. În tip ce încerca să îl imobilizeze, arma s-a descărcat.”
Avocata victimei, Oana Iovu, nu este convinsă de faptul că arma s-a descărcat accidental. ”La prima vedere şi din experienţă nu îmbrăţişez apărarea poliţistului, cum că s-a descărcat arma. Ancheta e la început, facem apărarea necesară şi restabilim adevărul.”
Sorin SAIZU

Citeste in continuare

StiriEst

Primarul cheama oamenii la curatenie! Un oras curat si cu multe flori

Publicat

on

De catre

Odată cu venirea primăverii, lucrările de curățenie din oraș s-au intensificat, anunta Primăria Vaslui care îndeamna locuitorii municipiului să se alăture acestei activități. “Având la bază motivația faptului că avem tot mai mare mare nevoie de natură, așa cum și natura are nevoie de noi toți, Primăria municipiului Vaslui a decis să sărbătorească în avans Ziua Internațională a Pământului și să ofere astfel un exemplu de comportament.
Astfel, sâmbătă, 21 aprilie 2018, însoțiți de reprezentanți ai Direcției Silvice Vaslui – Ocolul Silvic Vaslui, peste 90 de salariați ai Primăriei municipiului Vaslui au ecologizat zona pădurii Bustea și pășunea Bahnari. Cu această ocazie, s-au strâns aproximativ 4.500 kg de deșeuri din zona pădurii și de pe pășune, deșeuri constând în special în hârtie, carton, sticlă, PET-uri, doze aluminiu. Acțiunea a fost astfel considerată un succes și ne dorim reluarea acestui tip de activități pentru ca atât noi, cât și generațiile viitoare să se bucure de un mediu curat”, se arata intr-un comunicat al primariei.

Săraci, dar curati si cu un oras plin de flori
Primăria Vaslui continua si in acest an investitiile in spatii verzi, flori, arbuşti şi copaci. Inca de acum şase ani, municipalitatea a montat 60 de ghivece cu palmieri, pe una dintre cele mai circulate străzi din oraş. Pentru acest an, Primaria Vaslui are alocate fonduri pentru înfrumuseţarea oraşului cu flori şi copaci ornamentali. In ultimii ani majoritatea plantelor au fost cumpărate de la firme din Ungaria și Cehia. De exemplu, pentru un arbust specific Asiei, Primăria a plătit in urma cu doi ani câteva sute de euro. Arborii de acest gen, plantaţi în ghivece se găsesc acum în Piaţa Civică din centrul oraşului. Pentru ca arborii exotici să nu se usuce, autoritățile locale au decis să ţină palmierii în stradă doar în sezonul cald; iarna sunt mutaţi în sere.
Sorin SAIZU

Citeste in continuare

Facebook

Populare

Copyright © 2017 Stiri Est

stiriest.ro Web analytics