Conecteaza-te cu noi

StiriEst

Bataie de joc! Primaria Husi aduce cetatenii la sapa de lemn

Publicat

on

Invocând necesitatea  indexării impozitelor și taxelor locale cu rata inflației de 1,3% pe anul 2017, la propunerea primarului Ioan Ciupilan și cu sprijinul  majorității consilierilor PSD&PMP, începând cu anul 2019, s-au majorat aberant o bună parte din impozitele și taxele locale deși, unele din ele au fost majorate și pentru anul 2018. Astfel, de anul viitor, hușenii  vor plăti cu 39% mai mult la impozitul pe  locuințe, în cazul persoanelor fizice și cu peste 100% impozitul pe clădirile rezidentiale ale persoanelor juridice, cu 50% mai mult la impozitele și taxele pe terenurile cu construcții amplasate în intravilan, față de anul 2018. S-a aplicat majorarea cu rata inflației  și la taxa de salubrizare, deși aceasta a fost practic dublată în anul 2018. S-au majorat de asemenea toate taxele aferente serviciilor funerare, rămânând la nivelul anului actual doar taxele pentru concesionarea unui loc de înhumare.  S-au majorat cu rata inflației și taxele de la piață (Centrul Public de Desfacere) deși,  și acestea au fost majorate cu cel puțin 16% pentru anul 2018 (spunem cel puțin, deoarece  unele taxe la piată, au crescut în anul 2018 cu peste 70% față de anul 2017).
  Fără a aborda o atitudine politicianistă, precizăm că putem înțelege necesitatea indexării cu rata inflației a impozitelor și taxelor locale, pentru că este un lucru firesc  dar, nu înțelegem excesele acestor majorări, mai cu seamă că, aceste majorări depășesc cu mult orice rată a inflației din ultimii 8 ani iar pentru anul 2018 unele taxe au fost  deja majorate cu mult peste rata inflației dar, nivelul de trai al hușenilor, plătitori de taxe și imozite, nu a crescut în aceiași proprție. Măsura acestor majorări aberante, o dă însăși faptul că, pe lângă consilierii PNL, s-au opus aprobării acestui Proiect de Hotărâre și vreo doi consilieri PSD.  
    Putem înțelege, până la un anumit punct si celelalte argumente invocate : asigurarea finanțării cheltuielilor publice locale;  necesitatea asigurării de servicii publice de calitate pentru locuitorii municipiului Huși; necesitatea sustenabilității strategiei de dezvoltare a municipiului Huși, precum și alte criterii de natură economică, socială, determinate de necesitățile bugetului local (exploatarea eficientă a patrimoniului imobiliar construit). Spunem ”până la un anumit punct” deoarece, între aceste argumente invocare și realitatea concretă, este o diferență foarte mare.
    Și ne referim în mod deosebit la, cât de ”eficient” este exploatat patrimoniul imobiliar construit, cât de ridicat este nivelul calității serviciilor publice, în cazul unor salariați cu responsabilități și cum sunt date spre închiriere sau în folosință aproape gratuită, o bună parte din spațiile publice, dar, mai ales cum sunt tolerate anumite persoane să le folosească  ani în șir, fără a plăti nimic la bugetul local. Cu precizări suplimentare pe această temă, vom reveni pe larg, într-un alt comunicat de presă.
 Da, suntem de acord să crească veniturile bugetului local și calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor, dar, înainte de a crește impozitele și taxele, fiecare salariat plătit din bani publici, să-și îndeplinească atribuțiile de serviciu cu simț de răspunde, șă fie incasate chiriile și concesiunile de pe spațiile și terenurile  primăriei, corect și la timp, conform prevederilor contractuale, să fie stabilită o redevență corectă asupra patrimoniului dat spre administrare societăților comerciale de interes public local, nu în bătaie de joc  ca acum, să fie încasate dividendele cuvenite bugetului local, de la aceleași societăți comerciale care folosesc patrimonial public, să fie încasate cotele parte din chiriile spațiilor publice închiriate  și date in administrarea altor instituții publice (deficiențe constatate de Curtea de Conturi) Și după ce toate aceste obiective sunt atinse, atunci pot fi majorate și imozitele și taxele locale. Dar la noi s-au majorat salariile, (eventual se mai mărește și schema de personal că, multă lume vrea să lucreze la stat pe salarii mari și pe stat degeaba) fără să crească nivelul responsabilității și a răspunderii salariaților din administrația publică locală, iar în acest sens avem exemple nenumărate de proiecte de hotărâre greșite, cu multe erori materiale, cu treceri de active din domeniul public în cel privat fără o corectă și coerentă argumentare, cu alocări de bani fără o justă fundamentare, cu vânzări terenuri la ”licitație” sub valoarea lor de inventor, ș.a.m.d.). 
E adevărat, domnul primar a lipsit de la această ședință și nu ne-a onorat cu explicațiile sale dar, după elanul unor salariați din executiv, în a susține și argumenta necesitatea acestor majorări, este lesne de înțeles că toate creșterile salariale de care beneficiază, s-au făcut pe buzunarul cetățenilor (fie ei persoane fizice sau juridice).   Ei, cu așa ceva, nu putem fi de accord!  Nu putem accepta indiferența și nepăsarea unor salariați din sistemul administrației publice locale în a-și face treaba corect și eficace, nu putem accepta ca astfel de oameni să fie plătiți prin împovărarea cetățenilor cu taxe și impozite din ce în ce mai mari, de la an la an, doar pentru că slujesc umil un grup de interese.
Din acest motiv cerem în numele cetățenilor plătitori de taxe și impozite, afișarea publică, pe pagina oficială a primăriei, a fișei postului fiecărui salariat, în cadrul compartimentului  în care lucrează. De asemenea, revenim în mod public și la solicitarea respectării prevederilor legale în vigoare, privind afișarea corectă a  salariilor și indemnizațiilor  aferente tuturor celor plătiți din bani publici. Poate așa, vom avea venituri mai mari la bugetul local, printr-o colectare corectă a lor, vom reuși să cheltuim mai eficient banii și vom responsabiliza mai mult pe toți salariații din administrația publică locală. O conducere responsabilă și eficientă a unei cetăți, în interesul cetățenilor, se face în primul rând prin eficientizarea aparatului administrativ, nu prin împovărarea și sufocarea cetățenilor corecți, cu taxe și imozite crescute aberant, de la an la an.
Preşedintele PNL Huşi,
Alexandru Nechifor

StiriEst

Elevii sunt liberi și vineri. Cursurile au fost suspendate în toate școlile din cauza gripei

Publicat

on

De catre

Elevii şi preşcolarii vor fi liberi și vineri, 25 ianuarie, după ce ministrul Educației a decis, printr-un ordin, suspendarea cursurilor în toate unitățile de învățământ preuniversitar din România.

„În data de 25 ianuarie 2019 se suspendă cursurile în toate unitățile de învățământ din România. Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei școlare până la sfârșitul semestrului, respectiv al anului școlar, stabilite de Consiliul de Administrație al unității de învățământ și comunicate Ministerului Educației Naționale”, se arată în ordinul semnat de ministrul Ecaterina Andronescu.

Cursurile au fost suspendate vineri din cauza gripei

Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, decizia a fost luată ca măsură preventivă după ce specialiștii au declarat a doua saptamană cu caracter epidemic.

„Conform raportărilor INSP, saptamana 14 – 20 ianuarie 2019 a avut un caracter epidemic,la fel ca si saptamana anterioara acesteia. Numarul cazurilor de infectii respiratorii acute a crescut din nou cu peste 20% fata de nivelul așteptat. Conform specialiștilor, dacă și cea de a 3-a saptamana consecutiv iși va mentine caracterul epidemic, va fi declarată epidemia de gripa.

Ministerul Sanatatii a informat astazi Ministerul Educatiei Nationale despre situatia prinvind evolutia infectiilor gripale si despre oportunitatea unei masuri suplimentare de prevenire a imbolnavirilor cu gripă, care consta în suspendarea cursurilor școlare pentru data de 25 ianuarie 2019. Aceasta masură a fost aprobată printr-un  Ordin al ministrului Educatiei Nationale.  Astfel, dat fiind că 24 ianuarie este declarata ofical zi libera, timp de 4 zile, copiii vor putea evita expunerea in colectivitati”, se arată în comunicatul de Ministerul Sănătății.

„Vom continua sa supraveghem atent evolutia gripei in toata tara. Impreuna cu Ministerul Educatiei, vom continua triajul epidemiologic in unitatile de invatamant saptamana viitoare,  odata cu realuarea activitatii in unitatile scolare. Recomand parintilor sa puna accent in continuare pe masurile igienico-sanitare , iar pe parcursul celor 4 zile libere sa evite expunerea copiilor in colectivitati”, a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătatii.

Guvernul a anunțat că ziua de joi, 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor, este liberă pentru bugetari.

Elevii au revenit, pe 14 ianuarie din vacanţa de iarnă, care a durat trei săptămâni. La începutul lunii februarie, ei vor avea din nou o vacanţă de o săptămână, între semestre.

Anul şcolar 2018-2019 este structurat pe două semestre: semestrul I – 10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019 şi semestrul al II-lea – 11 februarie 2019 – 14 iunie 2019.

Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019.

Citeste in continuare

StiriEst

Rares va multumeste! I-ati oferit o sansa la viata! Suma de bani este aproape completa.

Publicat

on

De catre

Sute de oameni s-au mobilizat in ultimele zile si au cerut public ajutor pentru un copil, un adolescent aflat la inceput de drum, dar care este pus la o grea incercare. Rares Diaconu are 17 ani si este elev in clasa a XI-a la Liceul ”Emil Racovita” din Vaslui. Este unul dintre olimpicii unitatii de invatamant, iar profesorii sai au doar cuvinte de lauda. Adolescentul a fost diagnosticat cu o formă galopanta de cancer, in luna decembrie a anului trecut. Atunci a mers la medic acuzand o durere la picior si o schiopatare inexplicabila. Diagnosticul a reprezentat o lovitura puternica pentru el si pentru familia sa: cancer osos. Sansa la viata a lui Dragos este sa incerce o operatie care se face in cateva locuri din lume. Sansa aceasta la viata costa! Si suma nu este deloc mica: 80.000 de euro.

“Dragi OAMENI cu suflet mare de pretutindeni! Vă anunțăm cu emoție și bucurie că suma de bani necesară operației lui Rareș este aproape completă. Familia și inițiatorii campaniilor on line vă mulțumesc din suflet. Vă vom ține la curent cu alte informații pe măsură ce ne vor fi oferite de familia lui Rareș. VĂ MULTUMIM!”, a scris pe facebook, directorul adjunct al LER Vaslui, Manuela Furtună. 

Un concert caritabil a fost organizat într-un club din Vaslui, iar toate încasările, respectiv peste 5.400 de lei, au ajuns în contul deschis special pentru ca Rareş să poată avea o şansă la viaţă. De asemenea, pe platforma gogetfunding.com s-au strâns peste 4.600 de euro, în timp ce numeroşi oameni din Vaslui au scos la licitaţie mai multe obiecte pentru a-l ajuta pe elevul olimpic.

Tricoul echipei Steaua Bucureşti a fost scos la licitatie

Ana Irina Podoleanu a scos la licitaţie un tricou al echipei Steaua Bucureşti din perioada 2006-2007 cu semnăturile unor jucători celebri precum: Mirel Rădoi, Bănel Nicoliţă, Mihăiţă Neşu, Cyril Thereau, Gabriel Boştină, Carlos Fernandes şi mulţi alţii.

‘Banii obținuți pe acest tricou vor ajunge în contul lui Rareș!’, a scris tânăra în postarea de pe Facebook.

Medici, taximetrişti, patiseri sau ziarişti din Vaslui au anunţat că vor face tot posibilul pentru ca Rareş să reuşească să strângă suma de bani necesară pentru tratamentul din Austria.

Si Episcopul Ignatie a mobilizat preotii sa se implice in strangerea de fonduri! 

Bani s-au strans in scoli si licee, in institutii publice. Au strans bani Tribunalul Vaslui, Directia Finantelor Publice, Primaria Vaslui, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, acolo unde tatal lui Rares este angajat ca pompier. De asemenea, compania Gaz Est a donat 23.400 de lei. Mai mult, micii investitori locali au anuntat ca sumele obtinute din vanzari in aceasta perioada vor fi donate lui Rares Diaconu.

Persoanele care doresc să-l sprijine in cintinuare pe Rareş, pot dona în conturile părinţilor: 

Persoanele care doresc să-l sprijine pe Rareş, pot dona în conturile părinţilor: 

Lăcrămioara Diaconu, cont lei, IBAN RO39RNCB0262006051730006

Diaconu Niculaie, cont euro, IBAN RO71RNCB0259006042640001, cod SWIFT: RNCB RO BU

Diaconu Lăcrămioara, cont lire IBAN RO55RNCB0262006051730009, cod SWIFT: RNCB RO BU

Citeste in continuare

StiriEst

Vasile Paval: “Nu putem cheltui toti banii pentru deszapezire! Va trece iarna, n-o sa fie tot anul!”

Publicat

on

De catre

Primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavăl, a declarat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă că autorităţile publice nu pot cheltui toţi banii de la buget pentru deszăpezire şi că oamenii ar trebui să se mobilizeze mai mult şi să ajute la deszăpezire în perioada iernii. Reacţia a venit după ce, în urma căderilor abundente de zăpadă înregistrate în municipiul reşedinţă în urmă cu două săptămâni, pe reţele de socializare a existat un val de critici la adresa autorităţilor locale, despre care s-a spus că au fost depăşite de situaţie şi nu au acţionat corespunzător pentru deszăpezire şi ridicarea gunoiului menajer. ‘Am acţionat cât am acţionat, ne-am asumat criticile, încercăm să ne corectăm, dar indiferent cât de operativ am acţiona, nu putem într-un termen scurt să realizăm lucrările corespunzătoare fără ajutorul populaţiei şi al agenţilor economici. Am observat că a fost lăsat totul numai în grija autorităţilor locale. Oamenii trebuie şi ei să iasă, asociaţiile de proprietari trebuie să se mobilizeze, să cureţe aleile, să ajute. Nu putem să consumăm tot bugetul pe deszăpezire. Am explicat şi în fiecare an explic acest lucru. Puteam să aducem 70 de utilaje, puteam să aducem 1.000 de oameni şi să curăţăm tot, dar cu ce bani? Este o perioadă care va trece. În perioada următoare va trece iarna, că n-o să fie tot anul, dar trebuie să reparăm străzile, să reparăm trotuarele, să asigurăm cheltuielile legate de iluminat, nu putem crea dezechilibre. Nu este o scuză să nu acţionăm, dar totul trebuie făcut cu bună-credinţă şi cu sprijinul oamenilor’, a afirmat primarul Vasile Pavăl. Cetăţenii municipiului şi-au exprimat nemulţumirea cu privire la modul în care SC Goscom SA Vaslui a acţionat pentru curăţarea drumurilor, degajarea zăpezii sau colectarea gunoiului menajer de la platformele situate în municipiul reşedinţă. Ei au postat fotografii cu parcări, staţii de autobuz şi trotuare blocate de nămeţi, susţinând că reprezentanţii Goscom sunt depăşiţi de situaţie, aceştia nereuşind să intervină eficient nici măcar în zona centrală a municipiului Vaslui şi cu atât mai puţin pe străzile lăturalnice sau în suburbii.

Sorin SAIZU

Citeste in continuare

Populare

Copyright © 2017 Stiri Est