Conecteaza-te cu noi

StiriEst

Noul Mers al Trenurilor pentru 2018-2019. CFR Călători anunță „oferta adaptată cererii”

Publicat

on

Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare în 9 decembrie, zilnic urmând să fie în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an, anunţă CFR Călători. Noul program de circulaţie va fi valabil până în 14 decembrie anul viitor.
Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare în 9 decembrie
CFR Călători informează că, începând din 9 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până în 14 decembrie 2019.
„Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulaţie a trenurilor, cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile”, arată CFR Călători.
Astfel, zilnic se vor afla în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an. 
Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, precum cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25% (reducerea se aplică la tariful de transport pentru adult şi copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral) de luni până joi. De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Braşov şi retur) au reduceri între 31% şi 56%. 
Trenurile Soarelui vor asigura, în perioada sezonului estival 2019, legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.
De asemenea, va fi introdus un nou tren InterRegio (IR 1634) pe ruta Braşov (pl. 11.20) – Ploieşti Vest (sos.13.20) – Bucureşti Nord (sos. 14.04), cu opriri în toate staţiunile montane, şi se va asigura legătura directă între Iaşi şi Constanţa cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, Focşani, Buzău, Ţăndărei). În perioada mini-vacanţei de 1 Mai şi a sezonului estival se asigură legătura directă Iaşi – Constanţa – Mangalia. 
„A fost reconsiderată oferta feroviară între Bucureşti şi Galaţi/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri şi redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute (prin Urziceni, respectiv prin Buzău). De asemenea, a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş prin introducerea în circulaţie a unei perechi de trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş ce se ataşează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la Bucureşti Nord. A fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava – Dorneşti – Rădăuţi – Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă şi duminică 2 perechi de trenuri”, arată CFR Călători.
Totodată, pe ruta Timişoara – Remetea Mică şi retur se va relua circulaţia cu trei perechi de trenuri, pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă. Se reia circulaţia între Bucureşti şi Galaţi pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanţa cu 30 de kilometri şi timpul de mers cu aproximativ 20-40 de minute faţă de ruta actuală prin Buzău – Ploieşti. În acest fel se asigură şi conectarea zonelor de sud-est cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi creşterea numărului de legături dintre Bucureşti şi Aeroport.
Zilnic, legătura feroviară Bucureşti – Aeroport şi retur va fi asigurată cu 17 trenuri (9 pe sensul de dus /8 pe sensul de întoarcere).
Conform sursei citate, şase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor. La toate trenurile se pot transporta gratuit bicicletele pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiţia să nu incomodeze pe ceilalţi călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană). La trenurile Interregio, călătorii care doresc să circule cu biciclete nepliabile/nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului există un vagon dotat constructiv cu spaţiu special amenajat pentru fixarea şi transportul bicicletelor.
„Duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore şi 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în staţiile principale şi la 1 oră şi 58 de minute pentru trenurile fără oprire”, mai spun reprezentanţii CFR Călători.
Sursa citată arată că, pe lângă legitimaţiile de călătorie emise în baza facilităţilor acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (ex. gratuitate pentru studenţi şi reduceri pentru elevi, pensionari etc), CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, minigrup, etc). CFR Călători mai anunţă acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 20% şi 45% din tariful de transport preţ întreg şi copil la un număr de 104 trenuri InterRegio în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019 şi acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la 98 de trenuri InterRegio, în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019.
Biletele pot fi cumpărate online, din staţii şi agenţii CFR, de la automate de vânzare în gări şi distribuitori autorizaţi.
În ceea ce priveşte traficul internaţional, este introdus în grafic un tren nou: trenul Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel: IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21); IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25). 
Totodată, este creată o nouă legătură directă între Budapesta şi Bucureşti (via Craiova, Timişoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel: IR 72 Bucureşti Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50); IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – Bucureşti Nord (sos. 23.22).
Alte trenuri vor reveni pe ruta consacrată: Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) Bucureşti – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighişoara, oraşul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 şi IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât şi cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaş cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 – Mediaş sos. 18.51).
Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Braşov – Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Braşov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureş va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21 decembrie 2018 – 5 ianuarie 2019, 18- 22 aprilie 2019, 1 iunie – 7 septembrie 2019 şi 31 octombrie – 3 noiembrie 2019 pentru dus, şi pentru întors 22 decembrie – 6 ianuarie 2019, 19-23 aprilie 2019, 2 iunie – 8 septembrie 2019, 2-4 noiembrie 2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj-Napoca (trenurile IR 1748/1749 Târgu Mureş – Cluj-Napoca).
„Pasagerii vor putea călători în afara ţării zilnic, cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena (de la 39 euro pe sens) şi Budapesta (de la 29 euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) şi Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilităţi de călătorie către orice destinaţie europeană. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta şi din Timişoara (de la 15 euro pe sens), Cluj-Napoca (de la 15 euro pe sens) şi Braşov (de la 19 euro pe sens). Foarte avantajoase sunt şi ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia, cât şi oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită ţară din Europa”, mai arată CFR Călători.
Sursa: news.ro

StiriEst

O bătrână din Iaşi s-a sinucis pentru că fiul a mutat-o din casa ei de la curte la bloc, cu chirie

Publicat

on

De catre

O bătrână din Iaşi s-a sinucis pentru că fiul ei a mutat-o din casa ei de la curte la bloc, cu chirie. O vecină a găsit-o pe femeie fără suflare în casă şi astfel s-a aflat povestea sfâşietoare a acesteia.

Catinca Ungureanu avea 89 de ani şi locuia de mai mulţi ani în cartierul Podu Roş, din Iaşi, într-un apartament care a fost al fiului ei, dar care ulterior l-a vândut, iar bătrâna plătea acum chirie proprietarului. Femeia locuise la curte, într-o casă din Copou, dar fiul o convinsese să facă schimb şi ea să se mute la bloc. Sâmbătă, după mai multe zile în care bătrâna nu apăruse în cartier şi nici nu răspundea la uşa aprtamentului, o vecină din bloc, care o mai ajuta în casă şi avea cheia a deschiat şi a avut un şoc. A găsit-o pe femeie în cada plină cu apă, fără suflare.

Catinca Ungureanu şi-a pus capăt zilelor, scrie bzi.ro, după ce anunţase de mai multe ori că se va sinucide, sătulă să mai trăiască în nevoi şi în altă casă decât cea pentru care muncise toată viaţa să o iabă. Femeia avea o pensie mică şi plătea 700 de lei chirie în apartamentul unde o mutase fiul ei.

„O cunosteam foarte bine pe doamna Ungureanu, era o femeie foarte de treaba, care se intelegea bine cu toata lumea din scara. Ieseam foarte des impreuna afara, stateam de vorba, era foarte sociabila. Din pacate, s-a intamplat acest lucru care ne-a socat pe toti. Ea ne-a spus de mai multe ori ca are de gand sa-si puna capat zilelor, dar mereu i-am spus sa fie serioasa, ca un om ajuns la varsta ei nu poate sa faca un asemenea lucru.

Avea o problema la un sold si mergea folosind un cadru metalic, se deplasa greu, iar de multe ori imi spunea ca s-a saturat si ca durerile sunt insuportabile. Era foarte suparata pentru ca baiatul ei a mutat-o in urma cu mai multi ani din casa in care a locuit o viata, pe care o avea in Copou. Ea a venit aici, in bloc cu noi, si era iubita de toata lumea.”, a povestit pentru sursa citată vecina care a găsit-o pe bătrână.

„Pe data de 16 martie, in jurul orei 17:53, am fost sesizati prin apel la 112, de catre o femeie din Iasi, in varsta de 33 de ani, cu privire la faptul ca a gasit-o pe vecina sa, in varsta de 89 de ani, decedata in apartament. In acest caz a fost intocmit dosar penal sub aspectul savarsirii infractiunii de ucidere din culpa si s-a dispus efectuarea necropsiei in vederea stabilirii cauzei decesului”, precizeaza reprezentantii IPJ Iasi.

Miruna BADEA

Citeste in continuare

StiriEst

Suceava Trece La Taxiuri Electrice

Publicat

on

De catre

La sfârșitul lunii februarie, Consiliul Local Suceava a stabilit ca la licitațiile pentru obținerea de licente pentru taxiuri cel puțin jumătate dintre ele să fie pentru autovehicule cu motoare electrice.

Până acum, printr-un proiect cu finanțare elvețiană s-au montat în oraș 28 de stații de încărcare, din care doar jumătate sunt rapide. În bugetul pe 2019, sunt prevăzuți bani pentru instalarea a două stații de încărcare ultrarapide, care să fie amplasate în stațiile de taxi, explică viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi.

Fiind vorba despre un proiect cu fonduri elvetiene, municipalitatea are obligatia ca timp de cinci ani să suporte din bugetul local costul curentului și al mentenanței stațiilor, după care poate decide dacă încărcarea electrică va rămâne gratuită.

Primăria folosește deja, printr-un proiect cu finanțare elvețiană, 11 autoturisme electrice, două furgonete, o automăturătoare și o autocisternă cu motor electric, dar și 10 biciclete electrice pentru Poliția Locală.

Următorul pas, spune edilul, este cumpărarea a 50 de autobuze electrice cu bani europeni. Deja de luna acesta, la Suceava vor ajunge cinci autobuze electrice achiziționate tot cu finanțare elvețiană.

Lucian Harșovschi spune că transportul public de călători va fi electric în municipiu, astfel că și taxiurile clasice trebuie înlocuite, cu timpul, cu cele electrice.

Ce spun operatorii de taxi

Președintele filialei Suceava a Asociației Naționale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi din România, Valentin Besac, laudă inițiativa municipalității, dar o consideră, în actualele condiții, neatractivă din punct de vedere economic. El spune că prețul unui Logan cu GPL din fabrică este de 8.000 de euro, iar un autoturism electric costă 23.000 – 24.000 de euro, cu toată reducerea de 10.000 de euro prin programul guvernamental ”Rabla”.

Besac a declarat pentru Libertatea că la test-drive s-a constatat că mașinile electrice au o autonomie de până în 150 de kilometri, în condițiile în care nu aveau montate stația și casa de marcat, care, la rândul lor, consumă energie electrică, iar actualele stații electrice nu permit o încărcare ultrarapidă de două-trei ore, ci de minimum șapte ore, ceea ce înseamnă că un sfert din activitate va fi blocată la încărcare.

”Sunt convins că trebuie autovehicule electrice, dar mașinile încă nu au autonomie”, susține Besac, care a explicat că, în medie, un taxi parcurge, zilnic, peste 200 de kilometri.

El crede că în fiecare stație de taxi ar trebui montate puncte de încărcare ultrarapide pentru autoturismele electrice, iar autorizațiile să fie libere, fără licitație, pentru autovehiculele electrice.

 ”Dacă eu vreau să particip la licitația din acest an pentru licențe electrice nu pot să o fac pentru că dosarul la programul «Rabla plus» durează două luni, iar apoi durează încă șase luni până vine mașina și eu am pierdut licitația”, a mai spus Besac.

Mihaela SIMA

Citeste in continuare

StiriEst

Un ieşean cu patru clase a păcălit statul să-i vireze în conturi 2 milioane de lei

Publicat

on

De catre

Un individ cu patru clase i-a dus de nas pe funcţonarii Direcţiei de Finanţe să îi vireze în conturi peste 2 milioane de lei, în contul unor decontări de TVA pe care bărbatul le-a obţinut falsificând 170 de tranzacţii financiare. La finele săptămânii trecute, instanţele ieşene l-au condamnat definitiv la 5 ani de închisoare cu executare pe Stănescu I., de 54 de ani, pentru evaziune fiscală.

Acuzaţiile aduse lui Stănescu au ajuns în vizorul anchetatorilor în 2013, acestea având legătura cu calitatea de asociat unic pe care bărbatul a avut-o la o socitate cu răspundere limitată.

„În perioada 01.07.2009 – 17.12.2009 a înregistrat în evidenţa contabilă a societăţii (în jurnalele de cumpărări aferente lunilor în care au fost emise şi în balanţele lunare de verificare) 176 operaţiuni comerciale fictive (achiziţii) în baza a 176 facturi fiscale, presupus a fi emise de 21 de societăţi comerciale (176 acte materiale), documente care atestă tranzacţii comerciale fictive şi cheltuieli care nu au la bază operaţiuni reale, pe care le-a declarat la organele fiscale prin D394 aferentă semestrului II al anului 2009, înregistrată sub nr. 7865/15.06.2010, evidenţiind totodată în declaraţiile D300 depuse şi înregistrate la organele fiscale sub nr. xxxxx/15.06.2010 şi nr. xxxxx/15.06.2010 aferente semestrului II al anului 2009, TVA-ul aferent acestor achiziţii“, se arată în motivarea sentinţei prin care Stănescu a fost condamnat. 

Pe lângă cele 2 milioane de lei pe care bărbatul le-a primit cu titlu de decont TVA, judecătorii i-au adăugat la prejudiciu şi aproximativ 1,8 milioane de lei aferente impozitului.

Schema ingineriei financiare

În timpul procesului, judecătorii au audiat un martor care a fost contabilul firmei lui Stănescu.

Acesta ar fi fost chiar un fost angajat al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Iaşi, funcţie în care avea ca atribuţii stabilirea impozitelor pentru persoane fizice autorizate. Fostul funcţionar a spus că a început să colaboreze cu cetăţeni din Grajduri după ce a devenit şomer.

„Ca şi manieră de lucru, acesta declară că se deplasează la domiciliul persoanei solicitante, unde se cazează aproximativ 2-3 zile, ocazie cu care îi organizează evidenţa contabilă în ordine cronologică, după care o predă la alţi contabili cu calculator pentru întocmirea evidenţei pe calculator. Aşadar, I.I. declară că de când evidenţa contabilă trebuie întocmită pe calculator, el nu a mai întocmit nici jurnale, nici balanţe de verificare sau bilanţuri, întrucât nu ştie să lucreze pe calculator“, se mai arată în motivare, potrivit ziaruldeiasi.ro.

Potrivit judecătorilor, Stănescu a comis faptele de evaziune în mod premeditat, cu scopul de a obţine sume de bani foarte mari.

Cristian AVRAMESCU

Citeste in continuare

Populare

Copyright © 2017 Stiri Est