Conecteaza-te cu noi

StiriEst

Noul Mers al Trenurilor pentru 2018-2019. CFR Călători anunță „oferta adaptată cererii”

Publicat

on

Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare în 9 decembrie, zilnic urmând să fie în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an, anunţă CFR Călători. Noul program de circulaţie va fi valabil până în 14 decembrie anul viitor.
Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare în 9 decembrie
CFR Călători informează că, începând din 9 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până în 14 decembrie 2019.
„Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulaţie a trenurilor, cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile”, arată CFR Călători.
Astfel, zilnic se vor afla în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an. 
Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, precum cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25% (reducerea se aplică la tariful de transport pentru adult şi copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral) de luni până joi. De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Braşov şi retur) au reduceri între 31% şi 56%. 
Trenurile Soarelui vor asigura, în perioada sezonului estival 2019, legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.
De asemenea, va fi introdus un nou tren InterRegio (IR 1634) pe ruta Braşov (pl. 11.20) – Ploieşti Vest (sos.13.20) – Bucureşti Nord (sos. 14.04), cu opriri în toate staţiunile montane, şi se va asigura legătura directă între Iaşi şi Constanţa cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, Focşani, Buzău, Ţăndărei). În perioada mini-vacanţei de 1 Mai şi a sezonului estival se asigură legătura directă Iaşi – Constanţa – Mangalia. 
„A fost reconsiderată oferta feroviară între Bucureşti şi Galaţi/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri şi redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute (prin Urziceni, respectiv prin Buzău). De asemenea, a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş prin introducerea în circulaţie a unei perechi de trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş ce se ataşează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la Bucureşti Nord. A fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava – Dorneşti – Rădăuţi – Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă şi duminică 2 perechi de trenuri”, arată CFR Călători.
Totodată, pe ruta Timişoara – Remetea Mică şi retur se va relua circulaţia cu trei perechi de trenuri, pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă. Se reia circulaţia între Bucureşti şi Galaţi pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanţa cu 30 de kilometri şi timpul de mers cu aproximativ 20-40 de minute faţă de ruta actuală prin Buzău – Ploieşti. În acest fel se asigură şi conectarea zonelor de sud-est cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi creşterea numărului de legături dintre Bucureşti şi Aeroport.
Zilnic, legătura feroviară Bucureşti – Aeroport şi retur va fi asigurată cu 17 trenuri (9 pe sensul de dus /8 pe sensul de întoarcere).
Conform sursei citate, şase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor. La toate trenurile se pot transporta gratuit bicicletele pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiţia să nu incomodeze pe ceilalţi călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană). La trenurile Interregio, călătorii care doresc să circule cu biciclete nepliabile/nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului există un vagon dotat constructiv cu spaţiu special amenajat pentru fixarea şi transportul bicicletelor.
„Duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore şi 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în staţiile principale şi la 1 oră şi 58 de minute pentru trenurile fără oprire”, mai spun reprezentanţii CFR Călători.
Sursa citată arată că, pe lângă legitimaţiile de călătorie emise în baza facilităţilor acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (ex. gratuitate pentru studenţi şi reduceri pentru elevi, pensionari etc), CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, minigrup, etc). CFR Călători mai anunţă acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 20% şi 45% din tariful de transport preţ întreg şi copil la un număr de 104 trenuri InterRegio în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019 şi acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la 98 de trenuri InterRegio, în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019.
Biletele pot fi cumpărate online, din staţii şi agenţii CFR, de la automate de vânzare în gări şi distribuitori autorizaţi.
În ceea ce priveşte traficul internaţional, este introdus în grafic un tren nou: trenul Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel: IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21); IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25). 
Totodată, este creată o nouă legătură directă între Budapesta şi Bucureşti (via Craiova, Timişoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel: IR 72 Bucureşti Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50); IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – Bucureşti Nord (sos. 23.22).
Alte trenuri vor reveni pe ruta consacrată: Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) Bucureşti – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighişoara, oraşul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 şi IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât şi cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaş cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 – Mediaş sos. 18.51).
Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Braşov – Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Braşov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureş va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21 decembrie 2018 – 5 ianuarie 2019, 18- 22 aprilie 2019, 1 iunie – 7 septembrie 2019 şi 31 octombrie – 3 noiembrie 2019 pentru dus, şi pentru întors 22 decembrie – 6 ianuarie 2019, 19-23 aprilie 2019, 2 iunie – 8 septembrie 2019, 2-4 noiembrie 2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj-Napoca (trenurile IR 1748/1749 Târgu Mureş – Cluj-Napoca).
„Pasagerii vor putea călători în afara ţării zilnic, cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena (de la 39 euro pe sens) şi Budapesta (de la 29 euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) şi Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilităţi de călătorie către orice destinaţie europeană. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta şi din Timişoara (de la 15 euro pe sens), Cluj-Napoca (de la 15 euro pe sens) şi Braşov (de la 19 euro pe sens). Foarte avantajoase sunt şi ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia, cât şi oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită ţară din Europa”, mai arată CFR Călători.
Sursa: news.ro

StiriEst

Video exclusiv cu Radu Mazăre, în avionul care-l aduce la Bucureşti

Publicat

on

De catre

Observator a obţinut, în exclusivitate, imagini video cu Radu Mazăre, în avionul cu care este adus în România, în această seară.

Reporterul special Sonia Simionov se află în avionul Tarom care va ateriza, la Bucureşti, în jurul orei 20.10, şi care îl aduce pe fostul primar al Constanţei în ţară, după ce acesta a fost extrădat din Madagascar. Patru poliţişti români au fost la Antanarivo, de unde l-au preluat pe Mazăre, punând în aplicare un mandat de extrădare.

Radu Mazărea a ajuns în capitala Franţei luni de dimineaţă, la ora 10.30, ora locală, cu un zbor direct de linie, din Madagascar. A aşteptat într-o cameră de detenţie a poliţiei franceze, pe aeroport, fiind permament supraveghea de poliţiştii români, dar şid e cei francezi.

Fostul primar al Constanţei a fost adus pe pista aeroportului Charles de Gaulle din Paris cu 70 de minute înainte de decolarea avionului către Bucureşti, însoţit de o escortă formată din 12 poliţişti francezi şi români. A fost urcat primul în avion, alături de escorta sa,c ei patru agenţi români, abia apoi permiţându-se accesul la bord al celorlalţi pasageri.

Radu Mazăre a fost aşezat pe ultimul rând, în spatele avionului, în partea dreaptă privind dinspre cabina pilotului, în locul de la fereastră. Lângă el a stat unul dintre poliţiştii români care-l aduc la Bucureşti.

Radu Mazăre a fost extrădat de statul Madagascar, după ce a fost condamnat definitiv, în România, la nouă ani de închisoare cu executare, în dosarul retrocedărilor de terenuri.

observator

Citeste in continuare

StiriEst

Criminalul din Iaşi ar fi intrat timp de 2 săptămâni în apartamentul familiei ucise, ca să fure şi să vândă lucruri VIDEO

Publicat

on

De catre

Anchetatorii au făcut precizări neaşteptate în cazul dublei crime de la Iaşi, în care un tânăr de 20 de ani a ucis în casă o mamă şi pe fiul ei. El ar fi intrat zilnic, timp de 2 săptămâni în apartamentul în care se aflau cadavrele celor două persoane, de unde a furat diferite bunuri pentru a le vinde.

Tânărul ar fi recunoscut deja crima şi ar fi cunoscut ca şi consumator de substanţe interzise, acesta fiind şi motivul crimei, obţinerea de bani pentru satisfacerea dependenţei.

Detalii în cazul dublei crime de la Iaşi

Un tânăr de 20 de ani a fost arestat la Iaşi, fiind principalul suspect în cazul asasinării în propria casă a unei familii, vecini de bloc. Ucigaşul ar fi intrat zilnic, timp de 2 săptămâni, în apartamentul vecinilor, pe care îi omorâse cu sânge rece. 

El ar fi intrat în apartamentul familiei spunând că are nevoie să dea un telefon, însă la un moment dat l-a înjunghiat mortal pe fiul femeii, iar pe aceasta a lovit-o năprasnic, femeia căzând şi lovindu-se cu capul de tăblia patului, decedând.

„Văzând că victimele nu mai reacţionează a luat din uşa de acces cheile, a ieşit, a încuiat uşa apartamentului şi a plecat. A revenit în seara aceleiaşi zile şi folosind cheile sustrase a intrat în locuinţa victimelor şi a luat primele bunuri, respectiv un telefon mobil marca Samsung, un telefon mobil marca Allview, un încărcător de telefon mobil si un pachet de ţigări marca Ashima”, potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi.

Tânărul ar fi intrat în apartamentul unde se aflau cadavrele victimelor sale timp de aproape 2 săptămâni, de unde a furat diverse bunuri pentru a le vinde.

Vecinii au sunat la 112, după ce cadavrele au început să intre în putrefacţie.

Citeste in continuare

StiriEst

Cand incep lucrarile si cat ar putea sa coste autostrada Bacau – Brasov

Publicat

on

De catre

Autostrada Brașov – Bacău este inclusă în Master Planul de Transport, cu perioada de implementare 2021 – 2030, însă investiția poate fi pregătită din timp, din punct de vedere birocratic, mai ales că, în 2018 s-a aprobat utilizarea fondurilor europene pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PTh).

SF-ul și PTh-ul vor costa circa 35 de milioane de lei (circa 8 milioane de euro, inclusiv TVA). Așa cum Ziarul de Bacău a anunțat, termenul pentru depunerea ofertelor este 8 iulie 2019. Dacă nu vor fi contestații, contractul s-ar putea semna în această toamnă, urmând ca studiul de fezabilitate și proiectarea să se facă în cel mult doi ani. Apoi, se va face licitația pentru construcția autostrăzii.

„Pentru a obține un proiect de calitate, pregătirea acestuia este extrem de importantă. Din acest motiv, în anul 2019 este obligatoriu să fie făcute demersurile pentru ca proiectul autostrăzii să fie matur, astfel încât să poate fi implementat în perioada de programare prevăzută în Master Planul General de Transport, respectiv 2021 – 2030”, anunța, la începutul acestui an, deputatul Lucian Șova, fost ministru al transporturilor.

Cât va costa construcția efectivă

În decembrie 2018, la Ministerul Transporturilor, în prezența ministrului Lucian Șova, firma de consultanță a Băncii Europene pentru Investiții a prezentat un studiu de rentabilitate pentru variantele de traversare a munților.

Lucrările de construcție pentru Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar costa 5,1 miliarde de euro, Brașov – Bacău s-ar face cu 2,1 miliarde de euro, iar prețul pentru Cluj – Suceava ar fi 4,1 miliarde euro.

Fostul ministru Lucian Șova a mai precizat că „acest proiect nu vine să elimine proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, dar va asigura portofoliul de proiecte necesar pentru asigurarea absorbției fondurilor europene in perioada 2021 – 2027. Cele doua proiecte traversează Carpații estici pe același model ca la traversarea Carpaților sudici și anume Sibiu – Pitești și Ploiești – Brașov, respectiv la traversarea Carpaților vestici și anume Lugoj – Deva și Autostrada Transilvania”.

Senatul României a votat, pe 20 martie 2019, legea pentru autostrada A13 Brașov-Bacău. Proiectul a fost inițiat de senatorii Dragoș Benea (PSD) și Daniel Fenechiu (PNL), cu susținerea tututor parlamentarilor de Bacău.

Mecanismul finanțării europene

Fostul ministru Lucian Șova a explicat mecanismul prin care autostrada are finanțare asigurată din fonduri europene.

Pe scurt, banii se alocă de la bugetul de stat („titlul 58”) pentru toate proiectele incluse în masterplanuri și aprobate deja de Uniunea Europeană. Investițiile se derulează și, în paralel, se pot face cererile de deconatare de la UE. În acest fel, se crește viteza de implementare.

„Niciun proiect din masterplan nu este nefinanțabil din fonduri europene! Aceasta este procedura agreată cu Comisia Europeană”, a precizat Lucian Șova.

Autostrada Bacău – Brașov va lega toată Moldova de Ardeal, pe traseul Iași – Pașcani – Bacău – Brașov – Făgăraș. Tronsonul Bacău – Pașcani face parte din Autostrada Moldova, pentru care studiile de fezabilitate și proiectele sunt deja în execuție. La Pașcani, autostrada Moldova se intersectează cu A8 (Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni).

sursa www.zdbc.ro

Citeste in continuare

Populare

Copyright © 2017 Stiri Est