Conecteaza-te cu noi

StiriEst

Comerciatii fac profit din canicula! Inghetata, apa si sucurile sunt cele mai cautate

Publicat

in

Comercianţii de îngheţată, sucuri şi apă minerală fac profit din caniculă. Cu cât e mai sufocant în oraş, cu atât creşte numărul clienţilor. Aşa că nu este de mirare faptul că, în ultimele două luni, temperaturile de peste 34 de grade le-au adus vânzări mai mari şi cu 16 procente.
În lunile iunie şi iulie, când temperaturile au depăşit constant 34 de grade, vânzările de îngheţată cu crescut cu 12 procente. Se adaugă scăderea TVA care a ieftinit produsele. Aşa că aproape trei sferturi dintre români au mâncat îngheţată cel puţin o dată în ultima lună, potrivit unui studiu.
Vânzările cresc doar vara pentru că înghetaţa este percepută în continuare drept un aliment răcoritor şi nu un desert care poate fi mâncat tot anul.
Un român mănâncă anual un kilogram şi 600 de grame de îngheţată, înseamnă echivalentul a 16 astfel de îngheţate. Consumul este de trei ori mai mic faţă de media europeană.
A apărut în schimb un segment de piață special pentru cei care vor să mănânce un desert rece tot anul. În gelaterii sunt vândute înghețate cu arome speciale precum parmezan sau susan negru.
Piaţa totală a îngheţatei este estimată la 170 de milioane de euro anual potrivit unui studiu. 67% din români mănâncă îngheţată la cutie în special şi 28% la cornet.
Nu doar vânzările de îngheţată sunt în creştere. Românii au cumpărat cu 16% mai multe sucuri şi cu 10% apă minerală faţă de lunile iunie-iulie 2015, potrivit lanţurilor mari de magazine.
Consumul anual de apa îmbuteliată este de aproximativ 71 de litri pe cap de locuitor, aproape trei sferturi față de media europeana, potrivit patronatului european din domeniu. Înseamna mai puțin de un pahar de 200 de militri zilnic. În schimb, un român bea, în medie anual, peste 50 de litri de suc

Populare

Stiri din categoria: StiriEst Știri Est – portalul tău de știri din Moldova, Vaslui, Botoșani, Iași, Suceava, Bacău, Neamț. Ziar online de știri locale și regionale.