Conecteaza-te cu noi

StiriEst

FOTO Judetul Vaslui a fost ingropat in noroaie de PSD si Farmazon! Emil Savin, patronul Transmir, a diluat asfaltul! Lucrari in bataie de joc si tunuri de milioane de euro! Istoria tractoristului ajuns miliardar

Publicat

on

Regele asfaltului din zona Moldovei, Emil Savin, patronul SC Transmir SRL Zorleni, este acuzat de DNA ca a fraudat fondurile europene alocate pentru reabilitarea si modernizarea drumurilor din judet. Frauda este una uriasa in valoare de peste 1.000.000 de lei, fiind instituite sechestre pe bunurile Transmir.
Procurorii anticoruptie l-au pus sub acuzare pe directorul tehnic al societatii, Adrian Placinta. Potrivit procurorilor DNA, In luna aprilie 2010 si In luna august 2010, inculpatul Placinta Adrian, In calitate de director tehnic al SCTransmir SRL, a Intocmit cu prilejul derularii proiectului cu finantare europeana „Reabilitare si modernizare drum judetean”, Incheiat Intre Transmir si Consiliul Judetean Vaslui, documente continand mentiuni false cu privire la valoarea de achizitie a materialelor folosite In cadrul proiectului. In urma cercetarilor, procurorii au stabilic ca In perioada 22.03.2010 – 16.04.2010, Adrian Placinta a determinat un angajat din cadrul S.C. Transmir S.R.L. sa Intocmeasca mai multe documente In care erau consemnate date false. ”Documentele respective au fost depuse de catre inculpatul Placinta Adrian la Consiliul Judetean Vaslui, iar functionarii implicati In proiect le-au folosit ulterior, fara vinovatie, ca anexe la cererile de rambursare, acesta obtinand pe nedrept suma totala de 1.047.073,49 lei, reprezentand fonduri europene”, au precizat procurorii DNA.

Abonat la banii statului si cu relatii in lumea politica, Emil Savin, patronul Transmir, a supt bine din banii publici, conduce masini luxoase si sta intr-un palat. Cum a pornit insa totul? Dornic sa parvina, fara sa-l intereseze metodele prin care o face, Savin a fost instrumentul perfect pentru cei din conducerea PSD. Politicienii nostri i-au facilitat sistematic accesul in lumea buna a afacerilor in constructii, deci la pusculita cu bani, pentru a putea beneficia de comisioane zdravene si a ramane totodata curati. Trecerea de la viata banala de tractorist, la una luxoasa si plina de beneficii a unul mare „afecerist” i-a priit de minune lui Savin. Si-a vazut de treburi fara ca nimeni sa-l deranjeze, considerand ca toate lucrarile i se cuvin, ajungand sa creada ca are intr-adevar o firma competitiva. Nu si-a tradat insa originile. Dovada stau lanturile groase de aur la care nu renunta nici un ruptul capului si ghiulurile imense, care pot fi folosite cu usurinta drept arme albe. Aceiasi pesedisti grijulii care l-au crescut si l-au dat lumii pe celebrul smecher ajuns Farmazon, s-au repezit sa-l apere si sa-l scape prin relatiile lor sus-puse de rigoarea legii, atunci cand Savin ar fi omorat un om, calcandu-l cu masina.

Lucrari in bataie de joc la Husi
La Husi, in judetul Vaslui se asfalteaza strazile si se refac trotuarele. Lucrarile in micul oras au inceput in urma cu vreo cinci ani si nimeni nu stie cand vor fi gata. Pana acum autoritatile au reusit sa repare trotuarele din cateva cartiere. Toate bune si frumoase pana aici, numai ca acestea au o latime de cativa centimetri, iar oamenii sunt nevoiti sa mearga in sir indian, de multe ori intr-un picior.
Orasul Husi este unul fara drumuri asfaltate si apa potabila, in multe cartiere. Cand ploua drumurile devin mlastinoase. De fiecare data la plangerile oamenilor primaria din Husi raspunde cu promisiuni. Astfel, de mai bine de cinci ani de zile, la Husi se asfalteaza strazile si se refac teoruarele. Nimeni nu stie cand vor fi gata lucrarile in micul oras. Pana acum autoritatile au reusit sa repare trotuarele din cateva cartiere. Dupa aceste reparatii mersul pe jos reprezinta o adevarat provocare pentru cetatenii din Husi. Oamenii fie merg pe o parte, lipiti de garduri, fie sar intr-un picior. Si asta din cauza ca in unele locuri pe si asa ingustele trotuare, au fost montate indicatoare rutiere. Nici strazile recent reabilitate nu sunt mai late, soferii plangandu-se ca in unele zone abia pot trece doua masini una pe langa alta.
Proiectul asfaltarii in municipiului Husi are o valoare de aproape patru milioane de lei, bani obtinuti prin fonduri europene, prin intermediul Ministerului Dezvoltarii Regionale. Oamenii se intreaba acum daca nu cumva banii obtinuti au fost prea putini si din aceasta cauza pe anumite strazi, trotuarele sunt mult prea inguste astfel incat trebuie sa mergi in coloana. Strans legate de trotuare sunt si bordurile. Acestea sunt prea inalte astfel ca in anumite zone, este o adevarata provocare sa cobori un carucior pentru copii, spre exemplu. Primarul din Husi, Ioan Ciupila spune ca aceste borduri au fost facute asa, astfel incat sa nu mai permita masinilor sa urce pe trotuar.

800 de milioane de euro pentru infrastructura

Peste 800 de milioane de euro au intrat in judetul Vaslui in ultimii ani. In ciuda acestui lucru suntem in continuare cei mai saraci din Europa. S-au umplut in schimb de bani baietii destepti. La Vaslui au fost alocati bani cu vagonul pentru infrastructura, dar soselele de la noi sunt ciuruite de gropi. Asfaltangii de doi lei ca Emil Savin zis regele Farmazon au incasat bani cu sacul de la statul roman si de la UE pentru diverse lucrari, problema este ca si-au batut si isi bat joc de vasluieni si fac lucrari de mantuiala. Astfel pot fura mult mai mult. Anchetatorii au ridicat marti zeci de saci cu documente de la societatile Transmir, Conbetas, Star Construct, Urban Proiect si Constructii Consult. Aceste societati sunt fidele PSD, partid pe care il sponsorizeaza si de sefii caruia primesc contracte pe bani publici. Toate lucrarile facute de societatile care sug frecvent banii CJ sunt acum verificate de DNA.

Istoria societatii Transmir

SC Transmir SRL este o firma infiintata la ordinul fostului baron PSD, Ion Manole in anii 2000. La acea vreme Manole era presedinte la CJ si avea nevoie de o firma de incredere. Asa l-a gasit pe Emil Savin, tractorist la vremea respectiva. Savin a devenit regele asfaltului, dupa ce, de-a lungul anilor, firma sa a castigat majoritatea licitatiilor pentru drumurile judetului. Savin a fost in perioada comunista si soferul presedintelui de CAP, de la Murgeni. Acum este printre cei mai bogati oameni din Moldova. In anul 2010 de exemplu, firmele se inchideau pe capete din cauza crizei economice. Faramazon prospera in schimb. Isi schimba anual masinile achizitionand pentru el si familie modele dintre cele mai scumpe. Numai in 2010 firma lui Emil Savin avea o cifra de afaceri 63.344.708 lei si un profit 9.388.479 lei. Societatea Transmir condusa de penalul Savin a castigat aproape toate licitatiile Consiliului Judetean. Este de notorietate prietenia sa cu liderul PSD Dumitru Buzatu. In mandatul lui Buzatu Transmir a castigat 45 de licitatii organizate de Consiliul Judetean! Groapa Ecologica de la Rosiesti, pentru care Uniunea Europeana a investit 35 de milioane de euro, reabilitari de drumuri judetene si canalizari, sunt lucrari pentru care in conturile lui Savin au intrat zeci de milioane de euro

Firma patronata de Emil Savin, sponsorul PSD, a dat un tun financiar incredibil pe spatele locuitorilor din Iasi. A prins un contract cu fonduri europene, insa a lucrat in bataie de joc, iar acum cei care au de suferit sunt iesenii. Firma a pus mana pe zece milioane de euro, insa ce a lasat in urma intrece orice imaginative. Situatia este de-a dreptul dezastruoasa, insa nimeni nu a luat vreo masura pana in prezent

Un drum reabilitat cu fonduri europene si receptionat in urma cu doar noua luni de zile a inceput sa se deterioreze. Artera DJ 248 care leaga judetele Iasi si Vaslui deja se crapa pe anumite portiuni spre disperarea soferilor care circula zilnic pe acest drum. Drumul judetean 248 Iasi – Vaslui a fost reabilitat de o firma din localitatea Murgeni, Vaslui, Transmir SRL, pentru circa zece milioane de euro pe o portiune de 38 kilometri. Chiar daca a incasat acesti bani, lucrurile nu sunt nici pe departe bune. Ba dimpotriva, au aparut cratere pe sosea, rigolele de pe marginea drumului au cedat, iar podete crapate sunt la tot pasul. Lucrarea finala a fost dusa „la bun sfarsit” intr-o prima etapa in luna aprilie a acestui an, insa lucrurile sunt departe de adevar. Drumul leaga cele doua judete pe traseul Iasi – Ciurea – Mogosesti – Grajduri – Scanteia – Rebricea – Vulturesti (judetul Vaslui), insa pe o buna bucata de drum artera da semne ca cedeaza. Cine intra in Ciurea, pe zona Lunca Cetatuii – Dumbrava, poate vedea cu ochiul liber cum podetele se crapa cu ochiul liber. De altfel, majoritatea podetelor din zona sunt aproape distruse. Lucrurile nu difera prea mult nici in zona satului Bordea din comuna Grajduri. Aici, situatia este de-a dreptul dezastruoasa. Drumul s-a crapat, au aparut pe portiuni gropi in asfalt, iar soseaua s-a lasat.

„Sunt mai multe probleme in zona. Pentru ca e si traficul mare s-a ajuns in aceasta situatie, sunt camioane de mare capacitate care circula in zona, iar soseaua nu a fost adaptata. Traficul intre orele 22.00 si 0.00 este infernal, iar situatia se repeta de pe la 3.00 la 5.00 dimineata. Am observat si eu ca sunt anumite parti la santuri unde betonul este macinat. S-a turnat un strat foarte subtire pe pamant si asa a ramas. Cred ca la iarna, cand da inghetul, va fi cosmar”, a spus Constantin Zamfirache, primarul comunei Grajduri.

Nici spre comuna Scanteia lucrurile nu s-au imbunatatit. Oamenii din zona acuza chiar faptul ca firma a lucrat in bataie de joc. „Ei au luat pamantul, au sapat intr-o zi, si apoi au trecut direct cu cofratul. Pai asa se face? Se pune pamantul, se uda, se lucreaza, se cofreaza putin. Asa se lucreaza. Normal ca a crapat acum! Tot pamantul s-a lasat, doar la inceput era la nivel tot. Si la Bordea, la Grajduri s-a crapat. Au facut receptia la vreun restaurant si nimeni nu stie ce au facut cu banii”, a spus Costel Ifrose, un iesean din Scanteia.

Satele vasluiene sunt ingropate in noroaie
De mai bine de 20 de ani PSD are puterea pe mana, dar infrastructura e la pamant. Social democratii mai vor acum un mandat la putere!

O mare parte din judetul Vaslui este inghitita de noroaie. La fel ca acum cateva secole. Oamenii merg prin namolul pana la genunchi de cand se stiu. Asa merg copiii la scoala si asa se duc mortii la groapa. In unele sate cortegiile funerare se Impotmolesc de cateva ori In namolul de pe ulita, care le ajunge oamenilor pana la genunchi. Primarii spun ca n-au bani de asfaltarea drumurilor, iar conducerea PSD a judetului este total dezinteresata de subiect. La Voinesti, de exemplu, drumul de la biserica la cimitir este un calvar pentru cortegiul funerar. Carutele cu care sunt carati mortii raman blocate de mai multe ori In noroi, iar preotul si ceilalti participanti la inmormantari se chinuie sa-si pastreze echilibrul. „Jale! Abia a coborat la vale cu carutele, cu tot. Cand e timp de ploaie abia coboram. Am masina, cum sa urc la deal? Uite am niste materiale acum aduse la vale sa le urc. Nici calul nu merge”, spune un localnic. „Intr-o zi fata mea a plecat la scoala si cand s-a Intors Inapoi cu picioarele pline de noroi. Sosetele murdare ai plangea ca nu se mai duce la scoala”, adauga alt localnic. Multe din drumurile comunelor din judet sunt impracticabile. Noroiul este atat de mare Incat atinge pe alocuri jumatate de metru. Un obstacol urias pentru ambulante si chiar pentru masinile de pompieri care ar trebui sa intervina, la nevoie. „O comuna defavorizata cu probleme financiare. Nu se poate interveni pe timpul iernii sa faci reparatiile la drum Intr-un drum mocirlos. Nu se poate. Acum nu poti intra cu niciun utilaj ca sa poti sa faci o profilare sau alte lucrari. Trebuie sa asteptam sa vina primavara”, spune Aurelian Miler, primarul comunei Voinesti. E greu de crezut Insa ca lucrarile vor Incepe luna viitoare. Potrivit primariei, pietruirea unui kilometru de drum costa 50 de mii de lei, In timp ce bugetul anual al comunei e 450 de mii de lei. Judetul Vaslui este condus de mai bine de 20 de ani de PSD. Problemele infrastructurii sunt mai vechi insa de 20 de ani, dar pesedistii nu au reusit in timpul in care au pus dintii oe ciolan sa ii scoata pe oameni din mocirla. Acum PSD are o singura preocupare: sa mai prinda un mandat in fruntea judetului.

StiriEst

Cele mai putine cazuri noi de coronavirus de la inceputul pandemiei. Cand scapam de masca

Publicat

on

De catre

Duminica a fost ziua cu cel mai scăzut număr de cazuri în terapie intensivă, precizând că suntem pe o pantă descendentă a îmbolnăvirilor.

“Este cel mai mic număr de cazuri noi pe 24 de ore de la începutul pandemiei. Avem şi cel mai mic număr de cazuri în terapie intensivă – 160, ceea ce ne certifică că suntem pe panta descendentă, urmând ca noi să gestionăm fiecare măsură de relaxare pe care am dat-o”, a afirmat ministrul Sănătăţii.

El a mai spus că de la data de 15 iunie românii se pot aştepta la noi măsuri de relaxare.

“Evaluarea pe o perioadă de 14 zile a măsurilor de relaxare puse în practică şi această evaluare având un rezultat pozitiv, ne putem aştepta la 15 iunie la un alt pachet de măsuri de relaxare”, a transmis Nelu Tătaru.

Ministrul a mai afirmat că mai sunt câteva cazuri de spitale unde ar trebui intervenit asupra managementului, dar nu a dorit să dea exemple.

“Sunt cazuri unde ar trebui intervenit asupra managementului, suntem deocamdată la discuţii cu aceste cazuri particulare, cu managerii de acolo şi sperăm să rezolvăm în acest fel. (…) Nu aş vrea să discutăm pe exemplu particular, vreau să am discuţii să ajungem la o înţelegere strict profesională dincolo de alte criterii”, a mai afirmat Nelu Tătaru. Alte trei decese provocate de coronavirus au fost anunţate duminică. Bilanţul a ajuns la 1.262. În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 124 de noi cazuri de îmbolnăvire, numărul total ridicându-se la 19.257.

Când scăpăm de masca de protecţie!

Nelu Tătaru a declarat că în funcţie de evoluţia epidemiei de COVID-19 până în 15 iunie, Guvernul va anunţa noi măsuri de relaxare, fiind posibilă chiar o revenire la o stare de normalitate, fără restricţii. „S-ar putea renunţa în funcţie de evoluţia pandemiei. Ne gândim ca la sfârşitul lui iulie – august, să ajungem la o viaţă normală. Urmează să fim pregătiţi în eventualitatea celui de-al doilea val”, a mai spus ministrul.

În sistemul european de alertă rapidă pentru produse nealimentare (RAPEX) există în prezent alerte pentru 32 de tipuri de măști de protecție neconforme, cea mai recentă alertă privind 15 noi tipuri. Cele mai multe măști de protecție neconforme sunt fabricate în China. Aceste tipuri de produse care sunt achiziționate frecvent în această perioadă dificilă de către consumatori.

Deja mai multe ţări încep să renunţe la obligativitatea purtării măştilor de protecţie. Astfel, polonezii nu vor mai fi nevoiți să poarte o mască începând cu acest weekend, cu condiția menținerii unei distanțe de doi metri între două persoane, a declarat, miercuri, premierul Mateusz Morawiecki, care anunță o a patra etapă de relaxare.

Şi Austria a anunţat că renunţă de la 15 iunie la obligativitatea purtării măştilor de protecţie în şcoli, magazine şi locuri turistice, dat fiind că numărul cazurilor active de infectare cu noul coronavirus a scăzut sub 650, a anunţat vineri executivul de la Viena, transmite DPA.

De la mijlocul lunii viitoare nu se va renunţa însă total la măşti, care vor trebui purtate în continuare în transportul public, de către frizeri şi ospătari, precum şi în spaţiile publice unde este imposibil să fie păstrată o distanţă minimă de 1 metru.

Situația la nivelul județului Vaslui

La nivelul județului Vaslui, conform raportării Direcției de Sănătate Publică Vaslui, astăzi se află:

– 127  persoane izolate la domiciliu la data curentă;

– 54 de persoane izolate la domiciliu în ultimele 24 de ore;

– 24 de persoane au ieșit din izolare la domiciliu în ultimele 24 de ore;

– 13 persoane aflate în carantină instituționalizată la data curentă;

– o persoană a ieșit din carantină în ultimele 24 de ore;

-o persoană a fost carantinată în ultimele 24 de ore;

– 159 de cazuri confirmate cu COVID -19 (37 internate în spital, 19 decese și 103 persoane externate din spital).

Polițiștii continuă să acționeze integrat, împreună cu celelalte structuri cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19.

În ultimele 24 de ore, peste 150 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vaslui și 46 de polițiști locali au desfășurat 7 misiuni specifice.

S-a verificat modul de respectare a măsurilor și interdicțiilor impuse ( izolare/carantină) în cazul a peste 940 de persoane. De asemenea, peste 35 de societăți comerciale / PFA au fost verificate cu privire la respectarea interdicțiilor pe timpul Stării de alertă.

Totodată polițiștii au depistat o persoană care nu a respectat măsura izolării la domiciliu, aceasta fiind condusă într-un centru de carantină pentru o perioadă de 14 zile.  În contextul trecerii la Starea de alertă polițiștii acționează, în principal, pentru informarea cetățenilor cu privire la noile reguli.

Citeste in continuare

StiriEst

Mesajul primarului Vasile Paval cu ocazia zilei de 1 iunie

Publicat

on

De catre

Citeste in continuare

StiriEst

Parc comercial la Barlad. Primul hipermarket Carrefour din judet

Publicat

on

De catre

  • Prime Kapital și MAS REI pregătesc un nou parc comercial într-un oraș mediu al României.
  • Bârlad Value Centre va fi cel mai mare proiect de retail din oraș, completat cu magazinul de bricolaj Dedeman.

Bârlad Value Centre, situat la intrarea în oraș pe terenul fostei fabrici FEPA, va avea o suprafață închiriabilă de 17.700 mp și va necesita o investiție de 19,2 milioane euro, se arată într-un raport MAS REI.

Ancora principală a parcului va fi un hipermarket Carrefour, primul din județ. În clădirea principală, pe lângă Carrefour, vor funcționa mai multe spații comerciale și un food court. Value Centre va fi completat de 12 spații comerciale cu acces din stradă și 880 locuri de parcare. Printre retailerii cei mai importanți prezenți în noul parc comercial se vor număra Hervis, C&A, Jysk, CCC, NewYorker.

Roxana OLTEANU D.

Citeste in continuare

StiriEst

Uniforma pentru elevi ar putea deveni obligatorie

Publicat

on

De catre

Uniforma școlară ar putea deveni obligatorie. Cum îi poate ajuta acest lucru pe elevi

Se discută din nou despre reintroducerea uniformei pentru elevi. Decizia aparține, în prezent, consiliilor școlare, însă un proiect de lege propune că ținuta să devină obligatorie.

Fiecare copil ar urma să primească 350 de lei anual pentru ea. Cercetările arată că uniforma ar putea avea ca efect nu doar scăderea agresivității elevilor, dar și înlăturarea diferențelor de statut economic și social. Reprezentanții părinților spun însă că nu sunt bani.

Tudor este în clasa a 8-a la o şcoală din Cluj-Napoca. Poartă uniforma de când a intrat în ciclul primar. Singurul reproș este că nu prea poate să îşi exprime personalitatea prin vestimentaţie.

Tudor Bot, elev: “Uneori poţi să îţi asortezi unele haine, ca să fii frumos, la vederea omului, dar e mai uşor să porţi uneori uniforma, chiar nu te gândeşti cu ce să te îmbraci, o iei pur şi simplu şi te-ai dus la şcoală”.

Mama lui vede avantajele.

Laura Maniu, părinte: “Nu trebuie să investesc în alte obiecte de îmbrăcăminte pe care şi le-ar fi dorit copilul la un anumit moment. Dat fiind faptul că toţi copiii sunt îmbrăcaţi la fel, sunt uniformi, scad incidentele şi răutăţile din partea anumitor copii”.

Mădălina, eleva în clasa a 9-a la un liceu din Iaşi, povesteşte că s-a simţit de multe ori marginalizată din cauza vestimentaţiei.

Madalina, elevă: “Eu nu aveam şi ceilalţi aveau, mă uitam la ei, telefoane, haine mai scumpe, nu vorbeam cu ei.”

Astfel de cazuri sunt mai frecvente decât ne imaginăm. O spune și iniţiatorul proiectului de lege menit să reintroducă uniforma în şcolile de stat, ca măsură a creşterii siguranţei. Ținuta școlară obligatorie este prezentă în mai bine de 90 la sută din instituțiile private de la noi.

Un alt argument în favoarea uniformelor ar fi că un copil se poate bucura de apartenența la o școală de renume.

Cei mai mulţi elevi din România nu au purtat nici măcar o dată uniforma. Ideea pare să îi încânte și să le insufle siguranță.

Statul ar urma să plătească 350 de lei fiecărui copil. Iar școlile să aleagă stilul vestimentar. Federaţia naţională a asociaţiilor de părinţi susţine însă ca banii ar fi mai utili în altă parte.

Uniformele şcolare au apărut în Anglia acum 500 de ani. La noi, primele școli care le-au adoptat au fost în Turnu Severin în urmă cu peste 120 de ani.

Ana IOSIF

Citeste in continuare

StiriEst

Mesajul Președintelui Consiliului Județean Vaslui cu ocazia zilei de 1 Iunie

Publicat

on

De catre

Citeste in continuare

Populare

Copyright © 2017 Stiri Est