StiriEst
Şoferii de camion, greu de găsit în România în ciuda creşterii salariilor

În România, un şofer de camion câştigă acum cât un corporatist. Cu toate acestea, oamenii nu prea se înghesuie să se angajeze, iar firmele se plâng că nu-şi pot onora comenzile. Unul din motive ar fi drumurile proaste. Dacă în Europa în nouă ore se pot străbate 800 de kilometri, la noi în ţară cu greu se parcurg 300 de kilometri.
Marius Tudorache e unul dintre puţinii tineri care lucrează ca şofer de tir pentru o companie din ţară. Transportă fructe şi legume din România în Germania sau Olanda.
Marius Tudorache, şofer profesionist: Este o pasiune. Tatăl meu fiind şofer de tir şi petrecând mult timp cu el am decis să merg către această meserie. Nu ştiu să vă spun o sumă exctă cât se câştiga acum 10 ani, dar, totuşi, undeva la jumătate era salariul faţă de salariul care este acum
Un şofer de tir câştigă în ţară în jur de două mii de euro. În alte ţări europene salariile încep de la trei mii de euro. Veniturile mari nu înseamnă neapărat şi că la poarta firmelor aşteaptă mulţi doritori. Cel mai mare obstacol sunt chiar drumurile proaste din ţară.
Carmen Gheorghe, director firmă de transport mărfuri: Ca şi condiţii de lucru în România, cu siguranţă sunt altele faţă de afară: infrastructura ştim cum e. Automat, un şofer în loc să parcurgă 700-800 de kilometri în nouă ore de condus afară, la noi poate să conducă 200-300 de kilometri
Specialiştii estimează că deficitul de şoferi cu atestat este de 40.000. Şi în agricultură e nevoie de angajaţi care să conducă utilaje. În ultimii 10 ani, peste 20% s-au reorientat spre alte meserii chiar dacă salariile sunt bune.
Nicolae Vasile, fermier: Azi, când discutăm, un mecanizator ajunge lejer la peste 4.500 de lei. Adică, discutăm de un salariu de corporatist, dar nu-i găseşti. Găseşti diferiţi indivizi care se dau profesionişti, dar ei nu ştiu absolut nimic. De ce? Nu avem şcoli care să construiască specialişti, că discutăm de utilaje extraordinar de performante
Marius Bordeiaş lucrează pe un astfel de tractor, cu ajutorul căruia stropeşte plantaţiile cu erbicid. E unul din puţinii muncitori de la această fermă.
Marius Bordeiaş, tractorist: Trebuie o lună-două-trei ca să înveţe, dar nu vor. Pentru că e şi de muncă. Mai e şi de reparat, nu ne urcăm la volan şi suntem spectatori
Şi nu este singurul domeniu în care se caută forţă de muncă. România are nevoie de peste un milion de angajaţi. Statul vrea să aducă în viitor peste 30 de mii de muncitori din ţări ca Nepal, Pakistan sau Vietnam.
-
Știri Vasluicu 3 săptămâni in urma
Fata de 12 ani din Bogdănești, dată dispărută, a fost găsită. A stat ascunsă cu un tânăr major. Poliția a deschis dosar penal
-
Știri Vasluicu 2 săptămâni in urma
Copaci uscați, pericol mortal pe DN 24A- FOTO
-
Știri Vasluicu 3 săptămâni in urma
Toxiinfecție alimentară cu iz de tradiție: copii și adulți la spital, restaurant amendat, organizatorii dau vina pe… „bucatele de acasă”
-
Știri Vasluicu 3 săptămâni in urma
Cristina Trăilă (PNL) face turism de stat la Viena, pe vreme de austeritate? Să ne spună Guvernul cine a plătit distracția
-
Știri Vasluicu 2 săptămâni in urma
IPJ Vaslui poate raporta mândru: a confiscat 5 kg de lumânări și 2.300 de lei. Evaziunea, tremură!
-
Știri Vasluicu 3 săptămâni in urma
Statul eșuat începe de jos: de la pilele blonde, de la băieții cu bidoane cu motorină și de la “bioloagele” de la Evidența Populației
-
Știri Vasluicu 2 săptămâni in urma
Lovitură de teatru în dosarul Nelu Tătaru: Decizia ÎCCJ aruncă în aer ancheta. Se prăbușește unul dintre cele mai controversate cazuri de corupție din sistemul sanitar
-
Știri Vasluicu 4 săptămâni in urma
Centrul de 80 m² din Zorleni – lux din BCA cu preț de vilă: Primărița PSD Paula Hultoană, acuzată că a plătit 171.000 € pe o clădire cât o garsonieră