Conecteaza-te cu noi

StiriEst

La Transurb se cumpara uniforme, angajatii fac greva. Conditiile de lucru sunt jalnice

Publicat

in

Situaţia la sociatatea locală de transport public de călători din municipiul Vaslui devine tensionată.

Sindicatul Liber şi Independent a anunţat că astăzi intră în grevă japoneză.

Sindicaliştii solicită majorări salariale, prime de vacanţă sau majorarea sumelor plătite pentru orele suplimentare de muncă.

Angajaţii societăţii de transport local din Vaslui, aflată în subordinea Primărie, vor intra, astăzi, în grevă japoneză. Sindicaliştii vor purta o banderolă albă prinsă pe braţ, iar pe autobuze vor fi lipite afişe prin care să fie anunţată greva japoneză.

Conducătorii auto sau taxatoarele au mai multe doleanţe, printre care majorarea salariilor şi imbunătăţirea condiţilor de muncă, a precizat liderul de sindicat, Vasile Ioniţă.

Sindicaliştii mai solicită prime de vacanţă, legitimaţii gratuite pentru toţi membrii de familie ai salariaţilor, spor de fidelitate şi de dificultate în traseu sau achiziţionarea de maşini noi.

Conducerea SC Transurb Vaslui, a precizat că nu ştie nimic despre organizarea grevei japoneze de astăzi întrucât nu a primit nicio informare de la sindicat. 

Șoferii de autobuz din Vaslui vor purta cravate. Alți angajați vor avea cămași brodate manual

Începând cu vara acestui an, șoferii și controloarele care lucrează în cadrul Serviciului de Transport Public Vaslui vor purta uniforme. Așa a decis primarul Vasile Pavăl. Bărbații vor avea cămăși și cravate, iar femeile vor purta cămăși brodate. „Primele uniforme achiziționate sunt pentru cei care lucrează la atelierul mecanic. S-au cumpărat bocanci, salopete, veste pe care scrie Transurb. Până pe 1 iulie vom echipa toți șoferii și toate controloarele cu uniforme specifice. Broderia hainelor o vom face noi, de mână. Meseria mea este de inginer textilist, știu să cos, am foarte multe lucruri cusute de mâna mea”, a spus directorul Transurb, Maria Plăcintă. 

La aproape patru ani de la finalizarea proiectului privind reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport public în Vaslui, călătorii circulă în aceleaşi condiţii vitrege, în timp ce troleibuzele care ar fi trebuit să îmbunătăţească condiţiile de transport au cedat la scurt timp.

Societatea care asigură transportul public în Vaslui, SC Transurb SA, aflată în subordinea Consiliului Local, este condusă de Mariana Plăcintă. Autoritățile au ales în anii din urmă să cumpere troleie second hand pentru că erau mai ieftine. 

Specialiştii afirmă, însă, că alegerea celor trei troleibuze a fost una neinspirată şi s-a optat pentru această variantă deoarece proiectul risca să nu fie dat în folosinţă în termenul prevăzut, Transurb riscând să restituie fondurile europene. 

Astfel, s-a ales pentru soluţia de avarie a troleibuzelor second hand. În iulie 2005, Transurb a atribuit societăţii Best Omnibus Sibiu, un intermediar de autobuze şi troleibuze rulate, contractul privind furnizarea celor trei troleibuze. Procedura a fost de tip cerere de oferta, deoarece valoarea estimată de autoritatea contractantă era de 332.745 de lei, nefiind obligatorie licitaţia. Astfel, preţul unul troleibuz a ajuns la 27.000 euro.

Intermediarul din Sibiu a achiziţionat cele trei troleibuzee de tip ÖAF Gräf & Stift GE 112 M16, articulate (16,614 m), cu trepte, din Salzburg (Austria), fiind aduse în ţară la începutul lunii septembrie 2015. După sosirea în ţară, au fost revopsite şi setate afişajele electronice, ajungând la Vaslui pe 15 octombrie 2015. Primele curse de probă cu cele trei troleibuze au avut loc abia în luna mai 2016 şi asta pentru că, după achiziţionarea troleibuzelor, reprezentanţii Transurb au constatat că nu le pot folosi la reţeaua ce tocmai a fost reabilitată. 

Trase pe dreapta după două luni

Staţia de redresare pentru reteaua de troleibuze din Vaslui a fost construită şi concepută la momentul inaugurarii singurei linii de troleibuze din Vaslui, în 1994, la o tensiune de 750 Vcc, deoarece troleibuzele romanesti DAC/Rocar funcţionau la acea tensiune. Troleibuzele second-hand aduse din Austria, ca majoritatea troleibuzele noi care se produc în Europa, funcţionează la tensiunea de 600 Vcc.

Pentru schimbarea transformatoarelor au fost necesare noi fonduri, care „au scăpat” proiectului iniţial. După o aşteptare îndelungată, la începutul lunii mai 2016 a sosit la Vaslui reprezentantul austriac al producătorului de troleibuze, precum şi specialişti de la RATP Iaşi, care au ajutat la verificarea şi punerea în funcţiune a troleibuzelor. S-a reuşit rulajul cu două dintre ele, care au intrat în circuitul transportului public în luna iunie. În august însă şi acestea au fost trase pe dreapta. 

Troleibuzele achizitionate întâmpină probleme din cauza componentelor electronice depaşite ce compun echipamentele de control al tracţiunii şi de alimentare a auxiliarelor, care se găsesc greu pe piaţă, spun specialiştii. 

Populare

Stiri din categoria: StiriEst Știri Est – portalul tău de știri din Moldova, Vaslui, Botoșani, Iași, Suceava, Bacău, Neamț. Ziar online de știri locale și regionale.